Hakuna Matata

2009-06-11
21:34:50

Happy, happy /S
Nu har jag och Pepsi precis kommit in efter en timmes lång promenad, och skönt nog så verkar han vara riktigt trött. Tröttheten kommer väl kanske inte bara ifrån promenaden utan också ifrån hans träff med de andra hundarna i hundparken...

Hur som helst, så är jag på bra humör då vi under promenaden tränade på att gå lite bättre i koppel, att stanna och inkallning. Jag kände mig lite som en papegoja som upprepade samma ord heeeela tiden: "sssssakta", "BRA!", "sssssakta", "BRA!", "Stanna!", "BRA!", "Pepsi, hit!",  "BRA!".... ja ni fattar väl grejen.... de här orden upprepade jag om och om igen i stort sett konstant i nästan en timme och jag tyckte faktiskt att det gick lite bättre till slut... det är alltid lika kul att se att ens slit faktiskt leder någonvart även om jag inser att det ligger massor med arbete kvar framför oss.
Det tråkiga under promenaden var dock att vi mötte en hund som han återigen kastade sig mot morrande och skällandes och den här gången så gjorde inte den andra hunden något :/
Jag hoppas verkligen inte att han kommer bli eller är aggressiv mot andra hundar för det vet jag inte alls om jag kan träna bort, åtminstone inte på egen hand! Men det gäller att fokusera på det positiva, och det gör jag för jag känner mig som sagt glad för att vi gjorde lite framsteg idag även om det bara var myrsteg :)


Det blir mycket hundskrivande just nu men det är så mitt liv ser ut från och med i söndags.... jag jobbar och sen kommer jag hem till Pepsi och T. Det kanske är trist att läsa om men det är så mitt liv ser ut och jag är faktiskt väldigt nöjd med det livet :)

Kommentar:
#1: elin

Gå på hundkurs och uppsök hundtränare.

2011-08-04 @ 05:50:16
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: