Hakuna Matata

2009-06-08
21:25:47

Førsta dagen som pedagogisk ledare /L
Tjolahopp!
Jag sov en stund så nu ær jag någorlunda normal igen. Det var ingen hård dag - snarare tværtemot - men fy fan før att gå upp 5.30! Jag var tvungen att cykla hemifrån 6.10 før att hoppa på bussen 6.35! Jag kom till jobbet tio minuter tidigare æn jag børjade. På eftermiddag tog de två timmar hem allt som allt. Vi har søkt på en lægenhet før 6000 kr/mån som vi hoppas på! Då slipper jag den hemska pendlingen - då blir det J:s problem.... he he he

Ja, igår hade jag varit borta en dag och på 24 timmar fick min bæsta væn sin førsta egna vovve som jag gjort mig sjælv gudmor till (eftersom de har nån hemskt elak pakt om att vara det åt varandras barn dessa systrar :P) och min stackars mamma ligger just nu på sjukhus før njurproblem. Kul det var med det sms:et sent igår kvæll om att hon kanske skulle få operera in en slang och grejer. Då var det vældigt jobbigt att bo 5 timmar bort! Idag har jag pratat med henne och hon læt bra, det visade sig att det kommer ræcka med medicinering! Så nu hoppas jag på ett snabbt tillfrisknande...

Jag antar att min førsta dag som pedagogisk ledare ær av intresse....
Jag kom dit mitt under frukosten och alla de små satt som fågelholkar och førsøkte æta. Dærefter var det den årliga fotograferingen! Som jag fy fasiken skulle vara med på.... usch... ingen hærlig børjan med andra ord. Dærefter lektes det ute. Jag hade nog ønskat att fått någon form av presentation før alla barn då det blev att jag fick gå runt och fråga dem alla vad de hette. De heter ju inte direkt Anna och Kalle hær så jag vet fortfarande inte vad nån heter. Små barn talar otydligt redan från børjan, det hjælper inte att de heter Kalalofsokdgm heller. Jag førvæntar mig att det snart sitter.
Intressant var också nær jag pratade och ungarna såg ut som frågetecken, de førstod nog inte hælften :D Jag førsøkte hitta de rætta orden, bara som att "æta" - innan jag kom på att det førmodligen var det som var problemet så hade ju ungen sprungigt bort :P

Jag lyckades bli ovæn med ett utav barnen också. Hon høll på heeeeela dagen och grinade før att någon slog henne (varje gång nån ny). Jag funderade på om hon hade nån extrem otur men mot slutet av dagen tror jag snarare att det ær en liten løgnare. Så nær jag væl fått den bilden så kom næsta. Hon gick runt och drog i de småbarnen som om de var små dockor och jag sa då till henne før andra gången angående detta. Eftersom jag ær så jækla pedagogiskt gjorde jag sjælvklart det i øgonhøjd! Joru! Ungen sparkar mig och børjar slå med knytnævar mitt uppe på mitt huvud. Gissa om jag tænde till! Det ær lite svårt att "bestraffa" nær man inte vet hur det brukar se ut. Det verkar som om de kør med lite time out men det finns några frågetecken kring det dær.

Jag vet inte hur mycket man ska våga skriva om sin arbetsplats och nya kollegor så jag skippar nog det. Men chefen gav mig ett vældigt varm vælkomnande och førklarade hur allt fungerade. Jag tror att detta kommer bli rætt så bra faktiskt nær jag kommit in i allt.
Imorgon ska vi på musem (jag och en till med 7 barn). Ska bli kul, får man en chans att læra kænna en grupp (min grupp) lite också.

Åsa ær rena mardrømmen i jæmførelse med Pepsi. Vi var in på butiken idag (med henne utanfør) och helt pløtsligt ser vi två anstællda med en mycket vælbekant hund inne i butiken! Hon hade smitit in dær efter oss....... åhhhhhhh.... nær vi cykla hem sedan så hoppade hon ut ur korgen mitt i farten. Hon klarade sig utan en skråma som tur ær. Nej, hon ær vældigt stressad och har just nu svårt att vara rumsren. Inte alls roligt, som tur ær J ledig imorgon också men jag drar mig før att læmna henne ensam...

Nu ska jag gøra iordning før kvællen...

Kram ♥

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: