Hakuna Matata

2009-06-10
20:41:21

Att jobba /L
God kväll!
Idag är jag inte lika trött som tidigare. Trots att jag var hemma 17.45! Fy fasiken för pendling. Det är en helt okej väg faktiskt trots backarna, men det tar så lång tid! Det känns som om jag får stressa för att ha någon form av privatliv. Stackars Åsa som fick vara själv väldigt länge idag, hon hade löpt amok här hemma dessutom. Pissat på mitt täcke (som tur var rann det inte igenom till madrassen) och på något sätt öppnat två dörrar in till pappas sovrum och käkat hans godis som låg där. Suck...
Jobbet idag gick bra, det känns som att jag börjar få lite kontakt med vissa barn och kollegorna är väldigt hjälpsamma. Jag kände dock en rätt så stor press idag. Min kollega gick igenom lite över årsplaneringen och berätta om att vi skulle ha ett föräldramöte efter sommaren. Jag frågade om alla var med där då (personalen) och då svarar hon ja "men det är du och chefen som håller i det". Yes... okejjjj.... Vi gick vidare och hon visade mig barnens portfolion, där kläcker hon IGEN att det är de jag ska ha när jag har utvecklingssamtalen. Jesus krist. Vad har jag gett mig in på? Det är bara jag och A - "chefen" som äger stället som har utbildning, det vill säga, de övriga lyder under våra kommandon så att säga (fast de är med och planerar etc). Jag är den enda anställda som har pedagogiskt ansvar. Gissa om jag känner mig en aning pressad. Idag fick jag även reda på att vi har betalda pauser vilket är superskönt! Men det mest roliga är att de anställda varje år åker utomlands och i år hoppas de på en resa till Rom! Det vill jag också! Det brukar bli i sept-oktober tydligen... vore väldigt roligt! Jag förstod inte riktigt om det var ur privat ficka men det återstår att se!

Stackars mami ligger fortfarande på sjukhus, de vet ännu inte vad som är felet heller. Ännu värre är att ingen kommit och hälsa på henne heller! Skäms på er i Karlstad. Jag hade i alla fall varit dit med en tidning och stickning åt dig ♥

Idag fick jag vuxenpoäng gånger 1000 när jag rensa och plantera i växthuset. uhhh... vad gammal jag känner mig.
J jobbar sent och pappa sover i Oslo så det stora huset är väldigt tomt nu. Ja, förutom Åsa som ligger i hallen och tycker synd om sig själv. Pappa gjorde ett långt koppel åt henne så hon kan gå in och ut hur hon vill, hon uppskattar det inte.

Nu ska jag snart slagga!
Natti

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: