Hakuna Matata

2009-07-21
15:28:16

Tisdag /S

Hej på er!
Idag har jag haft en sån där irriterande dag. Till att börja med så var det jag som öppnade på förskolan så jag tvingades gå upp tidigt, väl på jobbet så får jag sitta själv då barnen som skulle komma tidigt var en timma sena. Det har varit få barn idag men de som har varit där har varit otroligt högljudda vilket blev lite jobbigt i längden!
Det som var riktigt jobbigt kom först när jag slutat och kommit hem då jag upptäcker att det inte går att låsa bakluckan på min bil! Efter en stunds pillande så har jag lyckats förvärra problemet då det till slut inte gick att stänga luckan alls...
Efter att ha letat efter lite verkstäder i telefonkatalogen och på nätet så åkte jag iväg. Irriterande nog hittade jag inte till de två första trots GPS:en, de måste ha flyttat eller något. Till slut lyckades jag i alla fall hitta en verkstad och en kille att prata med men de hade massor att göra och ingen tid över sa han, men till slut var han i alla fall snäll nog och följde med mig ut till parkeringen för att ta sig en titt, och skönt nog så lyckades han få ordning på det genom att trycka på knappen och vrida nyckeln fram och tillbaka. Lite pinsamt att han kunde fixa det så lätt men jag hade verkligen försökt med liknande metoder utan att lyckas. Hur som helst, huvudsaken är att felet nu är åtgärdat. Irriterande nog tog det över två timmar från det att jag upptäckte felet tills dess att jag var hemma igen.

Mina ursprungliga planer för dagen var att jag skulle påbörja en rensning i bokhyllan i sovrummet där vi har alla våra kursböcker. Jag köpte två plastbackar med lock på vägen från jobbet som ska fyllas med kursböcker och sedan bäras upp till vindsförrådet tänkte jag. Men all lust till att pyssla här hemma försvann med bilkrånglet så det får vänta till en annan dag. Nu ska jag lägga mig och läsa lite och bara slappa resten av dagen... ovanligt va :p


Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: