Hakuna Matata

2009-07-04
00:19:19

Seven Pounds /S

Jag insåg att jag hunnit med att se en film under en kväll i veckan! Jag och T hade nämligen filmkväll tillsammans med syrran och hennes sambo. Vi hyrde filmen Seven Pounds:
Filmen handlar om Ben som jobbar som skatteutredare och är djupt deprimerad efter sin frus bortgång. Han har svåra skuldkänslor för de misstag som han begått i det förflutna, och funderar på att ta sitt liv. Men först ger han sig ett uppdrag, som involverar sju andra personer.

Jag tyckte filmen var jättebra! Det händer inte så mycket i filmen men den var lite speciell i handlingen, på något vis olik andra filmer man sett. Det händer inte jättemycket i filmen men den är ändå bra. Kan dock varna för att det inte är en direkt upplyftande film då den är sorglig rakt igenom, så om man känner för en komedi eller vanlig kärlekshistoria så tycker jag man ska se sig om efter en annan film... men det är helt klart en film jag rekommenderar!










Trailer för Seven Pounds

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: