Hakuna Matata

2009-07-28
20:50:26

Public enemies /L


Public enemies handlar om John Dillinger spelad av Johnny Depp som under 30-talet rånade en rad banker. Han var polisens största mål att fånga men Dillinger ansåg sig vara mycket smartare och skickligare än dem vilket gjorde att han inte heller fruktade dem. Filmen är, förutom mycket action, också en kärlekshistoria där Marion Cotillard spelar flickvännen Billie Frechette som oroas över sin pojkväns "arbete" och de två kämpar för att kunna leva tillsammans. Jag tyckte filmen var jättebra, inte för att jag är ett BIG fan av Johnny Depp (för han har gjort bra mycket bättre filmer än denna) men jag tyckte den var bra gjord och jag gillade dess helhet. Jag visste ingenting om Dillinger sen innan så jag satt givetvis och hoppades på ett lyckligt slut, vilket J tyckte var mycket lustigt när han fick höra det. Så varning för möjligen en liten tår.

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: