Hakuna Matata

2009-07-13
19:36:38

Måndag /S
Hej!
Nu sitter det en pigg Sandra och skriver för en gångs skull! Jag är också riktigt nöjd med mig själv då jag tillsammans med Pepsi och Tobias gav mig ut påen 3 km lång joggingrunda för någon timma sen, och det som gör att det känns ännu bättre är att rundan gick riktigt bra, jag sprang på ungefär samma tid som jag gjorde när jag sprang senast för två månader sedan. Väl hemma igen körde jag lite situps och övningar med mina hantlar.
Joggingsuget kom över mig igår kväll på Pepsis kvällsrunda då det var så otroligt skönt ute, men då var klockan lite för mycket så jag fick vänta till idag istället. Förhoppningsvis så var den här joggingrundan början på en ny träningsperiod och inte bara en engångsgrej. Kanske kan jag få med mig T i framtiden också, dels på grund av att han inte har råd med ett nytt gymkort i höst, och dels för att han verkade gilla att jogga med Pepsi. Det sköna var att Pepsis kondis är på ungefär samma nivå som min egen, han rusade på friskt den första kilometern men när vi var nästan hemma så sprang han nästan bakom T, och sedan vi kom hem så har han legat och sovit djupt. Det känns verkligen som att vi har fått en hund som passar vår energinivå perfekt!

Min jobbdag har också varit bra, för första gången sedan jag började jobba på ihopslagningen så gick dagen bra, den gick inte fort men den sniglade sig inte fram heller, riktigt trist var det dock då det bara var tre förskolebarn där idag och sedan var det 6 fritidsbarn men de har ju inte vi ansvar för. Så det var 3 förskolebarn på 4 förskolelärare :p
Men den här veckan blir kort, redan imorgon måste jag ju packa för helgen i Karlstad eftersom vi åker direkt efter att jag slutar på onsdag. Min planeringsdag som jag har på torsdag kommer jag nämligen ta i Karlstad.

Ikväll får bli en tidig kväll eftersom jag ska upp tidigt imorgon men fram tills det är dags att nanna ska jag slappa framför Tvn med lite vattenmelon :) Hoppas ni har haft en bra start på veckan...

PS. Har ju inte visat mitt fina halsband som jag fick av släkten när jag fyllde år. Bättre sent än aldrig...




Det är ett stort, långt halsband som slutar precis ovanför naveln. Tydligen var det ett norskt märke, jag kikade in på deras hemsida och det fanns många fler smycken jag skulle kunna tänka mig att ha i min ägo...!
Om du är intresserad så hittar ni fler smycken av märket här!

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: