Hakuna Matata

2009-07-15
17:51:14

Kulturkrock? /L

Nu ska jag lära er ett utav norrmännens oskrivna regler.
Det gäller "nästa kund"-pinnen i affären, ni vet, den man placerar mellan varorna/kunderna på bandet. I Sverige lägger den som står först för att visa att "nu är jag klar", men inte här inte. Här lägger den nya kunden pinnen på bandet. Detta orsakar stora svårigheter för en svensk! Jag tänkte minsann trotsa detta och la efter mina varor pinnen på bandet, när jag kikar ner igen så har tanten lagt en pinne brevid min. Jag menar, hallå? Why? Ett mycket ologiskt system må jag säga då det faktiskt inte är lätt eller självklart att veta när människan framför en är klar!

De är faktiskt en aning annorlunda dessa norrmän.


Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: