Hakuna Matata

2009-07-30
18:28:49

Inredningstips /S
Förut satt jag och tittade lite smått på TV och programmet Top Design som visas på tv3 och där sa de en grej som jag insåg är rätt smart. Det de nämnde var regeln om 3.
Regeln om 3 innebar att en färg skulle förekomma minst tre gånger i ett rum. Jag började tänka på det och insåg att det nog är en väldigt bra regel. Jag kollade igenom mitt vardagsrum som är det rum jag trivs bäst i ochs om jag tycker om inredningsmässigt och där har jag faktiskt lyckats följa regeln väldigt bra.


Om man tar den här bilden som exempel så ser man att de färger som förekommer gör det minst tre gånger.... kanske är det det som är nyckeln till att få det att se lugnt och stilrent ut...

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: