Hakuna Matata

2009-07-11
23:28:17

Brüno /L


Brüno... ja, vad ska man säga? Det här är det absolut sjukaste film jag sett, men den är hysteriskt rolig. Jag grät av skratt på bion. Ja, vi gjorde det allihop. I slutet applåderade till och med en del. Den är värd vartenda öre och du kommer garanterat bli chockad. Vad handlar filmen om då? Denna gång spelar Sacha Baron en österrikisk homosexuell wanna-be-famous-kåt Brüno som gör allt för att bli världskänd. Och då menar jag allt. Efter att ha fått sparken från sin tvshow "Funkyzeit" beger han sig till Amerika i hopp om att finna lyckan. Med sig har han sin assistents assistent Lutz (den enda som beundrar eller snarare är besatt av honom) som spelas av svenske Gustav Hammarsten. (Jag undrar verkligen hur audition för den rollen gick till.) De två försöker med allt från tvshow till adoption för att världen ska ge Brüno den uppmärksamhet som han anser sig själv förtjäna. Det går inte så bra. Det jag minns från Borat är scenen då Cohan brottas med en man, det jag kan säga är att det är ingenting i jämförelse med Brüno. Tyckte du att Borat var rolig så kommer du garanterat uppskatta Brüno.

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: