Hakuna Matata

2009-01-29
10:45:41

Torsdag /S

Sömnlös i Linköping... det kanske kan bli titeln på en ny film? Det skulle dock bli en väldigt trist film!
Det har i alla fall varit ännu en natt där jag sovit uruselt och det börjar bli väldigt irriterande. Det som är mest irriterande är att jag inte kan förstå varför jag inte sover. När jag inte kan sova annars brukar det bero på stress men den här kursen har ju knappt börjat. Om jag är stressad över något så är det väl kanske över hur det ska bli till sommaren eller senare i vår när man ska komma igång med jobbsökandet på allvar....

Idag ska jag köra ett jobbigt träningspass med både puls- och styrketräning. Jag har faktiskt märkt skillnad på den här lilla träningen jag har gjort denna veckan i form av av viktminskningen har kickat igång lite mer igen, så nu har jag bara 2,2kg kvar till mitt första viktmål som jag satte upp i somras!

Nu ska jag äta lite frukost, och när den sjunkit undan ska jag ta tag i det där träningspasset. Sen i eftermiddag blir det en hel del plugg. Usch.... har verkligen ingen som helst lust men eftersom praktiken börjar på måndag så måste jag se till att ha läst så mycket som möjligt innan dess. Tanken är att vi ska göra en massa uppgifter parallellt med VFU:n, bland annat ska vi skriva en uppsats. Jag brukar alltid vara helt slut när jag kommer hem om dagarna så jag ska som sagt försöka läsa det jag hinner med innan. Sen ska jag kolla med min mentor om jag får vara ledig en dag i veckan för att vara hemma och plugga, vi ska nämligen bara göra 30-35h/veckan och jag skulle få mest pluggtid om jag tog en ledig dag istället för att sluta lite tidigare några dagar... särskilt med tanke på att det tar minst 45min att ta sig hem.

Dags för frukost, ha en skön dag!


Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: