Hakuna Matata

2009-01-19
21:31:41

En dag i Norrköping /S

Idag var första gången sen jag började på min utbildning som jag kände mig nervös inför kursstarten. Det började lite igår kväll och kändes av ännu mer när jag klev på bussen på förmiddagen. Bussresan gick fort då jag som vanligt somnade.... det finns verkligen få saker som är så skönt som att sova under längre bussresor!
Väl framme i Norrköping blev jag ännu nervösare då jag insåg att jag hade glömt kartan över campusområdet hemma. Jag tänkte följa Tobias råd om att följa strömmen men det visade sig bli svårt då strömmen av folk delade på sig. Efter några sekunders fundering så följde jag den grupp människor som gick den väg jag själv trodde att det var vilket visade sig vara rätt väg. Väl framme vid campusområdet så fick jag irra runt en stund innan jag insåg att den byggnaden jag skulle till inte låg bland de andra byggnaderna. Efter ungefär en halvtimma så hittade jag i alla fall rätt så jag är glad över att jag tog den tidiga bussen!
Det enda vi gjorde idag var att gå igenom kursen, sen fick vi sitta i våra arbetsgrupper och diskutera den + skriva ihop ett gruppkontrakt. Det var bara ett ansikte i min grupp som jag inte kände igen sen förut. Två av medlemmarna har jag läst en annan kurs med, men jag känner dem inte, den tredje personen var faktiskt M som jag gjorde min praktik med och den fjärde och sista personen var en gymnasielärare som jobbat några år.

Imorgon är jag ledig men sen kommer det förmodligen bli fullt upp. Kursansvarig berättade att det var en punkt som kursen fått kritik för, just att arbetsbelastningen var väldigt hög. Hon sa dock inget om att de gjort något för att lätta den så jag förväntar mig en tuff kurs. Jag har kollat över min ekonomi idag också och insett att den inte håller så jag fick ringa ett tiggarsamtal till mamma. Det kanske hade gått bra om det inte var för det faktum att jag måste pendla i 7 veckors tid till Mantorp eller Mjölby vilket innebär att jag måste köpa två periodkort för länstrafiken vilket kostar totalt 1250kr!!
Så det blir en fattig månad.... till helgen SKA dock jag och T göra något roligt tillsammans för att fira vår 7 års dag som är imorgon + att jag är färdig med min lärarutbildning. Det lutar åt bio eller att gå ut och äta, det blir förmodligen det senare alternativet. Vi gjorde inget förra året för att vi inte hade råd så vi har bestämt att i år ska vi göra det. Vi fick 300kr av min farmor och farfar i julklapp som vi tänkte använda som bidrag till en sådan middag.

Nu ska jag titta på lite Brothers & sisters....

Hoppas ni har haft en bra dag!


Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: