Hakuna Matata

2009-01-23
15:09:27

Candy day /S
Som tur var så var det faktiskt en bra föreläsning imorse, annars hade jag bittert ångrat att jag lämnade min sköna säng! Föreläsningen handlade om skillnader i att jobba på förskola och skola, och då främst med fokus på arbetslag. Idag kom jag dock till insikt med att de två tjejer som är i min arbetsgrupp och som är de enda förutom mig som pendlar från Linköping, inte har något intresse i att lära känna mig. Det är faktiskt lite trist då jag hade hoppats på att lära känna lite folk på den här kursen men de håller sig för sig själva och kommer inte ens fram när vi står och väntar på bussen. Det känns väl inte jättetungt men det är lite trist ändå. Det är tur att jag i alla fall har M som jag kan umgås med de timmar jag är på uni, hon kan vara jättetrevlig och då är hon kul att vara med men hon kan tyvärr också vara rätt gnällig och kort i ton.

För att återkoppla till rubriken så har jag haft en tung vecka i min utmaning då jag varit väldigt chokladsugen vid ett flertal tillfällen. Enligt utmaningen så får vi äta 100g i veckan. Min egen utmaning som är bara för mig är också att dessa bara får ätas under helgen... så... idag är det äntligen helg och därmed ska det inhandlas lite gott till ikväll då vi ska se på filmen Inte utan min dotter som visas på kanal 9. Jag har inte sett den filmen på evigheter men jag har för mig att den är bra. Idag när jag kom hem så väntade även två nummer av tidningen Iform som jag nu ska lägga mig och bläddra i medan darling tittar på skidskytte.
Ha en skön fredag!!!

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: