Hakuna Matata

2009-02-14
12:25:57

Uttråkad... /S

Nu har vi vaknat till liv här hemma efter en gemensam frukost och pratat lite och vi bestämde att vi sparar den där lunchen till en annan dag då T känner sig lite hängig och inte riktigt kände för det, det är förmodligen en förkylning på G. Istället blir det hemmagjorda burgare ikväll, kanske inte särskilt romantisk mat men vi hade en romantisk kväll igår så det får gå bra ändå. Även om det inte blir någon lunch på stan så ska vi ge oss ut på en långpromenad då vädret som sagt är underbart. Det är dagar som dessa som jag blir så otroligt rastlös när jag är här i Linköping, för vad fasen ska man hitta på när man inte har varken pengar eller bil. Jag vill ju vara ute men det finns liksom inget att göra ute när man bara kan hålla sig inom gångavstånd. Det är dagar som dessa som jag längtar galet mycket efter att vara hundägare då jag hade kunnat sysselsätta mig med att leka i snön med hunden eller ägna sig åt lite lydnadsträning och annat... man kan aktivera sig på andra sätt med en hund.... men vad ska man roa sig med som sagt när man inte kan ta sig någonstans och man inte har några pengar...
Dessa dagar kan jag också längta efter att vara Karlstadbo då jag hade kunnat låna mina syskonbarn för lite lek i snön... men nu är det som det är och jag är varken Karlstadbo eller hundägare så då får det helt enkelt inte bli så mycket mer än en långpromenad...
Allt blir så mycket trevligare och lättare när det blir vår för då hade jag bara kunnat ta med mig en bok och en filt och sätta mig på någon solig plats och läsa, men det lockar ju knappast när det är vinter, snö och flera grader kallt!

Hoppas ni kan nyttja denna härliga dag bättre än mig :)


Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: