Hakuna Matata

2009-02-01
21:30:46

Helgen är över /S
Och så var helgen över... det har varit en ganska skön helg. En mysig fredag i Tornby med älsklingen med en mysig hemmakväll, en slapp lördag i soffan  med ännu en mysig hemmakväll och slutligen denna söndag med promenad, färdigskrivet CV och 1,5 kursbok utläst, tvätten ihopplockad inför morgondagens tvätttid, och frukten för veckan inköp. Med andra ord så har det här varit en liten pysseldag som jag känner mig riktigt nöjd med då jag har hunnit med mer än jag trodde, eller hunnit är väl kanske fel ord. Det är nog mer korrekt att säga att jag orkade göra mer än vad jag trodde!

Imorgon börjar praktiken och det känns faktiskt ganska tungt att gå ut på praktik och veta att den är sju veckor lång... jag vet inte varför men jag har ingen motivation och ingen lust till det alls. Det är ju skitskumt då praktiken brukar vara det roligaste på kurserna... kanske handlar det helt enkelt om att jag inte har någon motivation till kursen över lag. Men det blir säkert bra! Jag har i alla fall packat ryggsäcken med termobyxor, mössa och inneskor.

Eftersom jag tror att jag kommer vara helt slut när jag kommer hem under den här och de kommande veckorna så tänkte jag faktiskt passa på att gå upp tidigt imorgon så jag hinner träna innan jag ska med bussen 8.20. Då har jag i alla fall veckans första av tre pass avklarat och behöver därmed bara orka med ett pass till under någon eftermiddag den här veckan för det sista tar jag självklart i helgen.

Just nu sitter jag och tittar på filmen The Holiday. Det som är så skönt med att se en film man sett flera gånger tidigare är att man kan göra en massa saker samtidigt såsom att kolla runt på nätet och packa det sista inför morgondagen...

Då så.... vi hörs imorgon efter en dag i förskolan!

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: