Hakuna Matata

2009-02-08
15:05:01

Söndag /S
Hej på er!
Igår hade jag ju som jag redan berättat en ensam kväll här hemma. Jag hade tänkt titta lite på melodifestivalen men tröttnade redan innan första artisten kommit på scenen. Istället tittade jag på Sisterhood of the traveling pants 2, jag hade väl inga direkt förväntningar efter Ls lilla recension av den (läs här). Jag tyckte dock att den var helt okej och den innehöll ungefär det man kan förvänta sig av en ungdomsfilm, men det är en uppföljare och själv jeanshistorien hamnar här mest i bakgrunden och glöms nästan bort helt. Jag tycker dock att man kan ta Ls recension med en nypa salt då hon som sagt var på dåligt humör, för den hade allt man kan förvänta sig av en sådan film...

Älsklingen överraskade mig genom att komma hem redan kl 12 ifrån sin utekväll med grabbarna. han mådde dåligt och hade ont i ryggen och hade inte följt med grabbarna ut, han gick dock och lade sig ganska så snart så jag blev lämnad ensam igen. Jag stannade dock inte uppe så mycket längre än det jag heller.
Idag vaknade vi vid en enligt mig, helt perfekt tid, kl 9.50, det är precis mitt emellan sent och "tidigt". Vi har dock inte nyttjat dagen särskilt bra. T har suttit framför TVn hela dagen förutom en minipromenad vi tog nyss innan vi gick till affären. Själv har jag gjort honom sällskap en stund men jag har även pysslat här hemma och plockat undan massa papper, samt kollat över vad jag har att göra nu under praktiken. Jag fick lite lätt panik när jag såg över uppgifterna då det var extremt mycket  att göra och läsa, och jag känner att jag redan har hamnat på efterkälken, mycket på grund av att jag fick mina böcker så sent...
Jag vet inte riktigt hur jag ska hinna med allt men på något vis så måste det ju gå... men det är en löjlig tanke från kursansvarigas sida att man ska hinna med alla uppgifter på sammanlagt cirka 40 timmar. På den tiden ska jag hinna skriva en uppsats som ska innehålla litteraturreferenser från obligatorisk, rekommenderad och valfri litteratur. Jag ska göra en analys av miljön i förskolan med hjälp av samtal med pedagogerna och litteraturläsning. Jag ska förbereda ett examinerande litteraturseminarium där jag ska sammanfatta en bok på cirka 250sidor och 4 andra tillhörande uppgifter. Jag ska förbereda ett annat litteraturseminarium genom att läsa totalt cirka 300 sidor. Jag ska dokumentera ett flertal aktiviteter i förskolan skriftligt, jag ska diskutera och analysera samverkan med föräldrarna tillsammans med pedagogerna. Jag ska göra en skriftlig planering av min ansvarsvecka... hur det ska gå till fattar jag fortfarande inte då jag hittills har fått lära mig genom VFUn att de hela tiden utgår från barnets frågor, och efter läsningen av Lpfö 98 så har jag fått ungefär samma uppfattningen... utöver planeringen ska jag skriva innehåll, syfte och genomförande av alla planerade aktiviteter, slutligen ska jag skriva en sammanfattning av det utvärderande samtalet med min handledare.... som sagt... hur de har tänk att jag ska få det här att gå ihop på 40 timmar är för mig ett under?! Även om jag använder några timmar varje helg så kommer jag få det stressigt....

Nu ska jag låta mellanmålet som jag precis ätit sjunka ner ordentligt i lilla magen och sen ska jag ta tag i veckans sista träningspass, för skojs skull ska jag självklart inviga mina nya träningstights....

Ha en fortsatt trevlig dag!

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: