Hakuna Matata

2009-02-13
14:12:02

Ute är det vinter men... /S
...i min hjärna är det vår!



Jag är tydligen lite trögfattad, ute är det nämligen vitt på gräsmattorna och har varit i nästan två veckor nu om inte mer, och på cykelbanorna är det isigt, och termometern visar minusgrader, men detta verkar inte hindra min hjärna från att känna vårkänslor! Jag har sån lust att vårstäda(=storstäda varje vrå), byta till ljusa härliga gardiner, vädra för att få in härlig frisk vårluft och ni vet allt det där som hör till...
Jag har dock hindrat mig själv och begränsat denna känsla till att endast få utlopp i form av att plocka här hemma (vilket var välbehövligt) och ta en liiiiten städrunda. Mina julgardiner kommer få sitta uppe åtminstone fram till mars, det är inga riktiga julgardiner så ni behöver inte bli förskräckta! De är röda med vita blommor så det är helt legitimt att fortfarande ha dem uppe...
Jag antar att dessa vårkäslor kan komma ifrån de härliga soldagar vi har haft när vi varit ute på förskolan då solen verkligen har värmt och det har droppat ifrån taken, det har verkligen varit helt underbart skönt!

Pluggandet gick inge vidare idag, till att börja med så upptäckte jag att jag hade läst 40 sidor helt i onödan då det tydligen bara var 2 kapitel ur boken som skulle läsas. Jag orkade dock bara igenom det första av de två kapitlen då texten inte alls hade några svar på de frågor vi ska diskutera på seminariet. Så jag lade ner det projektet idag och tar istället tag i lite städning innan jag kör träningspasset. Inatt hade jag by the way en dröm som inkluderade en hel del träning! Jag drömde att jag var helt färdig med studierna, det var höst och jag var utan arbete. Så för att nyttja mina dagar som arbetslös så tränade jag som en idiot på gymmet vid uni, jag körde MINST två pass om dagen 6dagar i veckan! Ni skulle se mig vilket träningsfreak jag var och snacka om att jag var i form!!
Nu tror jag inte (och hoppas inte) att jag kommer att ha ett sådant liv till hösten, istället håller vi tummarna för att jag får något jobb eller åtminstone kan fylla några dagar i veckan med att vikariera... Men om inte kanske jag ska bli ett arbetslöst träningsfreak... vad säger ni? :op

Ikväll är det T som står för maten och jag tror han nappade på mitt förslag om att steka kycklingfile och göra klyftpotis med någon god sås till. Jag tänkte dock att jag kunde vara snäll och göra lite efterrätt i form av fruktsallad med lite glass! Det var riktigt längesen vi gjorde det och vi har ganska mycket frukt hemma så jag tror inte vi behöver handla något direkt. Att det blir fruktsallad är också för att kompensera för att jag köpte hem choklad till mig och T igår, det var dock bara 60g/person men jag ska ju inte äta mer än 100g/vecka så de sista grammen sparar jag till Alla Hjärtans dag!

Nu ska jag ta hand om den rena tvätten som stått i sovrummet sedan i tisdags :op

By the way, var försiktiga, det är ju fredagen den 13:e idag!

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: