Hakuna Matata

2009-02-26
17:47:16

Torsdag /S
Hej!
Nu är jag hemma efter en tölig hemresa då tåget var helt fullt, samma sak gällde för bussen som även kördes av en idiot till busschaufför då han körde som en idiot och tvärnitade varje gång han skulle stanna.... vad är det för fel på mjuka inbromsningar?!
Idag var det många barn på förskolan och jag fick äntligen ta mitt eget bord under mellanmålet och sitta ner med åtta barn. Det var faktiskt lite annorlunda jämfört med vad jag förväntat mig. Jag har ju ätit med barn förut i skolan men då gäller det mer att hyssja barnen när de pratar för högt och man för ett samtal med barnen närmast. Det här mellanmålet bestod av åtta barn som alla ville ha din uppmärksamhet för att föra ett samtal samtidigt som de skulle äta. Det var ju ingen stor händelse men som sagt ändå lite annorlunda jämfört med vad jag förväntat mig...

Idag var ju min sista dag den här veckan på förskolan, imorgon är det att läsa som en idiot som gäller så jag har gjort så mycket som möjligt innan söndag som jag gärna vill kunna ta det ganska lugnt på. Jag tror jag kommer vara riktigt trött då jag kommer få gå upp vid kl. 4.20 på lördag då jag tänkt cykla hemifrån vid 05.00.
Nu ska jag göra middag, pannkakor idag! Sen ska jag handla och gå igenom månadens räkningar så jag har betalt det och vet hur mycket jag kan handla för i Ullared. Senare ikväll ska jag fortsätta att pyssla med jobbansökningar då jag hittade en intressant annons i tidningen idag där man sökte babysimsinstruktörer för några timmars arbete varje vecka. De stod för utbildningen och det verkade inte vara några direkta krav förutom att man ska ha fyllt 22 år och vara glad och öppen. Jag ska dock googla runt lite och kolla om jag kan hitta mer info om dem. Jag tänkte att det kan vara ett bra jobb då det förmodligen är kvällar eller helger så då kan jag få in pengar till hyra kanske på det till hösten och samtidigt vara ledig för att kunna gå ut och vikariera och gå på anställningsintervjuer. Men som sagt vi får väl se vad det handlar om lite mer först...

NU ska jag börja med maten...!!

Ps. Andra dagen med töväder!!! Snart ser man gröna gräsmattor igen....!!! Ds.

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: