Hakuna Matata

2009-02-17
11:44:16

High school musical 3 /L


Jag fortsatte igår min barnsliga film-dag med High school musical 3. Jag har sett de två tidigare med min syster, dessa filmer är tydligen väldigt populära bland barn. Jag tycker ju att det hör till att ha lite koll på vad barnen gillar, i mitt yrke. High school musical handlar om ungdomar på just high school. I fokus är Troy (Zac Efron) och Gabriella (Vanessa Hudgens), han skolans sportfåne och hon pluggisen. De är skolans poppisar. Självklart finns det en Paris Hilton-look a like som i det här fallet heter Sharpay Evans (Ashley Tisdale). Hon vill alltid stå i centrum och försöker alltid ta Gabriellas plats brevid Troy. I den tredje filmen närmar sig slutet på high school och vissa av ungdomarna vet bestämt vad de vill med sin framtid medan det är ett svårare beslut för andra att ta. Alla High school musical-filmer är likadana. Jag förstår inte hur min syster kan alla låtar för de låter lika i mina öron. Handlingen är alltid densamma, men jag kan förstå att småflickor lockas framför tv när det är sång, dans, kärlek och alltid lyckligt slut. Jag minns själv vad jag tyckte om Dirty dancing och Grease när jag var liten.

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: