Hakuna Matata

2009-02-25
21:08:53

Hello! /S
Medan vissa reser runt i grannlandet för att söka jobb så har jag haft en betydligt mer ointressant dag! Dagen på förskolan var ungefär som alla andra förutom att jag var tröttare än vanligt och att jag fick ta min första ordentliga dust på egen hand med en unge som gallskrek och bara låg och grinade för att han inte ville gå in och äta. Det är lite utav min favorit, han är tre år och så himla gullig då han lever uppe i det blå för det mesta + att han är så himla snäll. När han bygger pussel så är han jättenoga med att vi lägger varannan bit , inte för att han vill ha hjälp utan för att han vill vara snäll... hur som helst så fick jag i alla fall ta min första dust på egen hand vilket var väldigt skönt även om det var synd att han var ledsen. Men då det varit fruktansvärt händelselöst och jag inte känt mig särskilt delaktig i verksamheten då de är rädda för att utnyttja mig så var det ändå ett skönt "avbrott" i en händelslös vardag. Det gick finfint och jag fick av honom kläderna (under skrik och gråt) men han lugnade ner sig i mitt knä sen och jag fick honom att sitta ned vid matbordet och äta till slut trots alla protester i hallen. Det var också skönt då det här ledde till min första feedback (på fyra veckor!!) då en i personalen sa att jag var duktig och att det var bra att jag inte gav med mig.... Det var väl egentligen inget nytt, men det var ändå skönt att få höra liiiiiiite om sin närvaro.

Någon träning blev det inte idag, det var knappt jag orkade motivera mig till att hoppa in i duschen. Nu ska jag försöka motstå glasspaketet med krossad choklad och istället hämta ett äpple som jag kan mumsa på nu när det är dags för Grand Designs på 9:an.

Hoppas ni har haft en fin dag...!

Kommentar:
#1: Anonym

Det är inget fel i att fråga dem vad de tycker. Jag frågar om det är något min handledare tycker jag bör jobba på för det är ju under praktiken man vill få chansen att göra det. Jag tycker du ska fråga dem mer om hur de ser på dig i din roll som pedagog.

2009-02-25 @ 22:01:40
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: