Hakuna Matata

2009-02-27
09:56:45

Fredag /S

En dag kvar - imorgon är det shopping!!! Det ska bli jättekul verkligen, men jag hoppas verkligen att jag hittar något, det är så typiskt att verkligen tro att man ska shoppa jättemycket och så hittar man i slutändan inget man vill ha :op
Nu tror jagi och för sig inte att jag ska ha några problem med det, det är väl om man kanske inte hittar så mycket kläder då det är det jag i första hand är ute efter...

Imorgon är den stora shoppingdagen men idag MÅSTE bli den stora pluggdagen! Under den kommande veckan har jag ett examinerande litteraturseminarium och innan dess ska vi ha läst en bok och skrivit en text som innehåller bland annat en sammanfattning av boken och sen var det lite annat som skulle finnas med. Mitt mål idag är att i alla fall komma igenom boken och skriva ner lite anteckningar och sedan lämna själva skrivandet av texten till på söndag. Det är rätt många sidor att ta sig igenom så det känns som en realistisk målsättning.
I övrigt idag SKA jag träna, den här veckan har varit katastrofal om man ska se på det ur ett hälsoperspektiv då jag inte tränat en enda gång och det har ätits ganska mycket godis. Men istället för att ha dåligt samvete så fick det här bli en syndarvecka, nästa vecka är det nya tag som gäller helt enkelt. Man kan ju inte ändra det man redan gjort, det enda man kan göra är det man ska göra  fortsättningsvis! Det blir ju lite extra träning den här veckan också då jag ska cykla in till stan imorgon bitt vilket är cirka 5 km lång sträcka.

Idag hade jag fått svar på mina frågor angående babysimmet och det var som jag trodde gällande arbetstiderna! Sen fick jag veta att man får gå bredvid ganska många timmar + en fyra dagar lång utbildning i Uppsala... min fundering där är om man får stå för alla de kostnaderna själv med resa och boende för det kan ju bli rätt dyrt. Men jag ville inte maila och fråga om det då det kändes så negativit innan jag ens är aktuell för jobbet. Personen i fråga skrev dock att hon såg fram emot att träffa mig men att det skulle dröja några veckor innan de gått igenom ansökningarna. Nu när man skickat iväg en del ansökningar så kan man inte låta bli att känna en viss spänning varje gång man loggar in på mailen i hopp om att man ska ha fått något svar. Jag har ju dock nyligen skickat ansökan så det lär väl dröja några veckor innan man hör något. Just nu väntar jag mest på svar ifrån förskolan som sökte timvikarier som jag mailade för några veckor sedan...

Nu ska jag göra mig iordning så jag kan komma igång med plugget. Dagens sysselsättningar är som jag tidigare nämnt, plugg, plugg, plugg, träning, ta hand om den rena tvätten och fixa middagen!
Have a nice day...


Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: