Hakuna Matata

2009-02-16
10:57:24

Bedtime stories /L


När man är sjuk får man ligga i sängen och se på film. Det kallas privilegium. Jag gör det ofta men skitsamma. Nu har jag sett på Bedtime stories med Adam Sandler. Jag måste säga att hans filmer blivit bättre, speciellt sedan att slutat prata så där bebis-aktigt. I hate that. Bedtime stories handlar om Skeeter (Adam Sandler) som växer upp på sin fars hotell. Tyvärr tvingades pappan sälja hotellet till Barry Nottingham med ett löfte om att Skeeter en dag skulle få ta hand om hotellet. Vid vuxen ålder arbetar han som vaktmästare på vad som nu har blivit ett lyxhotell men han drömmer om att få bli hotellchef. Hans syster Wendy (Courteney Cox-som-blivit-väldigt-stel-i-ansiktet-botox) ber Skeeter passa hennes två barn i en vecka. De får praktiskt taget inte göra någonting vilket resulterar i att godnatt-sagor blir underhållningen. Det visar sig snart att dessa berättelser slår in och Skeeter försöker snart dra det till sin fördel. Vilket är lättare sagt än gjort.

Jag tyckte att Bedtime stories var helt okej. Ingen film jag kommer att minnas nästa vecka men den hade en viss charm ändå. Marsvinet Bugsy var absolut sötast, sån vill jag ha! Filmen var väldigt sockersöt, orealistisk och ingen agerade speciellt bra heller men å andra sidan så har man väl inte så höga förväntningar (inte jag i vart fall).

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: