Hakuna Matata

2009-08-04
16:06:33

Tisdag /S

Hej på er!
Här sitter lilla jag, trött som vanligt, eller till och med lite tröttare då jag återigen sov dåligt under natten. Inatt kanske det berodde på att det var min tur att öppna på förskolan idag, de nätterna sover jag aldrig bra men inatt vaknade jag hur många gånger som helst.

Efter jobbet åkte jag ut till Tornby för att kika lite på mattor. Jag och T har nämligen sålt vår älskade vardagsrumsmatta till syster yster. Båda två älskade verkligen vår stora röda matta men den var sällan fin sen dess att Pepsi flyttade hem till oss, då det är omöjligt att dammsuga bort allt hår som fastnar i luddet. Så istället för att ha en fin matta som ser halvtaskig ut jämt så bestämde vi oss för att skaffa en ny. Tyvärr har vi inte hittat någon ny ännu, vi har dock hittat en matta till hallen som är väldigt Pepsivänlig då den dels är grå/svart (samma färger som han), sen är den också gummerad på undersidan så att den ligger still när man ska dammsuga den. Jag tror att jag vill ha en liknande matta till vardagsrummet, dels för att den är väldigt Pepsivänlig men även för att svart/grått skulle se bra ut till vår vita soffa + att det är en färg som är lätt att kombinera med annat! Men som sagt, än har jag inte hittat någon som kan passa...Har sett några fina på Ellos men jag vill inte beställa en matta jag inte sett i verkligheten...

 

















I eftermiddag/kväll har jag tvättstugan och jag antar att jag inte behöver tala om att jag har noll lust till det! Just nu är jag mest nyfiken på om jag kommer få några skattepengar tillbaka från förra året. Det borde jag få och i så fall kanske jag också köper en ny leksak. Jag är dock inte alls intresserad av någon Ipod, överst på min önskelista står istället en ny kamera... men vi får se, kanske borde man lägga undan pengarna och börja bygga upp sparkontot lite men det är ju inte alls lika roligt :p


Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: