Hakuna Matata

2009-08-03
18:49:32

Kantarellsök /S
Jag tycker det är superkul att plocka svamp men tycker det är skittrist att leta efter svampen. Jag har därför planer på att slå två flugor i en smäll genom att träna Pepsi på att söka kantarell. Om jag gör det så slipper jag leta svamp och kan njuta av nöjet av att enbart plocka den samtidigt som jag aktiverar min hund!

Sökte lite på internet och snubblade över en instruktionsvideo som visar hur man kan träna sin hund i kantarellsök, så om någon annan är intresserad är det bara att se och lära för att sen försöka genomföra träningen i verkligheten :)



För övrigt så börjar vi närma oss slutet på sommaren och jag har börjat titta på olika hundkurser. Nu tror jag att jag har hittat en som kanske kan passa oss. Om jag bestämmer mig för den så kommer jag vara uppbokad 9 måndagar från och med den 7 september, vara 700kr fattigare men förhoppningsvis med en lite lydigare hund. Kursen fokuserar på vardagslydnad vilket är precis vad jag söker! Men jag ska kika runt lite till och kolla vad det finns för alternativ...

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: