Hakuna Matata

2009-04-28
16:42:21

Tisdag /S
Hello my friends!
Ännu en lång dag på universitetet... ännu en dag med grupparbete med jobbig stämning, irritationerna i gruppen är tydliga och det hjälper inte att våra viljor spretar åt helt olika håll. Min irritation bestod främst i att jag ville göra färdigt grupparbetet idag då det inte är så mycket kvar men tre av oss fem ville inte jobba till längre än 3. Ännu mer irriterad blev jag på väg till bussen när de berättade att de i stort sett inte hade något kvar att göra på sin del av arbetet då vi också var näst intill helt färdiga... så imorgon ska jag åka till norrköping för att jobba på ett grupparbete som kanske kommer vara färdigt på mindre än en timme, och sen hoppa på bussen till Linkan igen... det blir två timmars restid och en timmas arbete! Men men... så kan det vara....

Väl hemma så ser jag att någon har roat sig med att rycka upp och kastat iväg två av mina perenner som jag tryckt ner i vår rabatt... snacka om att man helt tappar lusten till att ens försöka att göra fint på uteplatsen! Det får mig bara att längta ännu mer efter en ny lägenhet med en balkong där man kan ställa blomkrukor och utemöbler. Men T är inte lika sugen på en flytt så det får väl vara antar jag, åtminstone tills vi ser var T får jobb nästa år när det är dags för han att söka...
Ikväll är han hos en kompis så jag tar det lugnt här hemma, det är faktiskt ganska skönt då jag är otroligt trött och seg!

Jag har bestämt att det blir hemresa imorgon också trots allt, främst på grund av att T verkligen verkligen vill hem och det känns lite taskigt att inte åka hem då han inte hade tänkt åka hem från början utan bara skulle följa med för att jag skulle slippa åka själv. Helt bortkastad resa är det ju inte heller då det trots allt är Valborg och det kan ju vara mysigt att fira hemma...och kanske kanske kan man hinna med att se L åtminstone någon timma imorgon kväll.

Nu är det soffan som gäller... hoppas ni haft en bra dag!

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: