Hakuna Matata

2009-04-01
10:33:52

Onsdag /S
Hej på er!
Idag var jag uppe tidigt, eller i alla fall tidigt med tanke på att jag är ledig ch inte har några av mina kursböcker tillgängliga för att plugga. Men vid halv 9 ringde pappa och talade om att mellan halv 10 och halv elva skulle det komma folk och rensa avloppen (eller något liknande). Jag var dock ganska trött så när jag lagt på kunde jag inte minnas om han sagt att de skulle komma vid halv nio eller halv tio så jag gick upp direkt.
I väntan på att de skulle komma och under tiden de jobbade har jag återigen letat bilar, och jag måste säga att det inte är särskilt roligt... det är inte kul när man inte kan få det man vill ha!  Jag är helt insnöad på att jag nu vill ha Opel astra kombi men någon sådan verkar inte finnas i värmland. Det finns en i kristinehamn men den kan ju vara borta. Får rådfråga lite med pappa. Om man bara kunde provköra en i alla fall och se om det är en bil jag vill ha även i praktiken eller om jag hatar den i verkliga livet.  Jag har börjat titta vad som finns utöver kombibilar men det känns inte helt bra att köpa en sedan när jag vill ha hund, visst kan man ha hunden i bilen men det känns inte som den roligaste lösningen... men som sagt, man får väl fundera vidare och leta vidare. I eftermiddag ska vi nog iväg och titta lite i alla fall vad som finns hos bilhandlarna så det är ju ett steg på vägen.

Nu ska jag snart åka och hälsa på syster och hennes lilla Linus som inte spytt sen i söndags och som har ätit normalt så då borde det ju inte vara någon risk....

Jag hoppas ni får en skön dag i vårt vårväder, och kom ihåg att det är den första april och stor risk för att luras av dåliga aprilskämt!!

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: