Hakuna Matata

2009-04-22
16:51:29

Första mötet... /S
Då var man hemma igen efter mitt första besök på förskolan där jag börjar arbeta fredagen den 22 maj. Första problemet som var bilresan gick finfint, lyckades bara köra fel en enda gång men nu vet jag till nästa gång var jag ska svänga.

Väl framme på förskolan kom jag till nästa problem då jag inte visste vilken avdelning jag skulle jobba på, så jag öppnade första bästa dörr och berättade att jag skulle börja jobba på förskolan men inte visste vilken avdelning, och när vi hälsat på varandra så skickade hon mig till rätt avdelning. Väl där träffade jag personalen som består av två andra kvinnor utöver mig, båda verkade jättetrevliga och lätta att prata med, jag träffade också den tjej vars tjänst det är jag ska ta över, även hon var jättetrevlig men jag blev lite irriterad då det var något som var så oerhört bekant med henne, kan bara inte placera henne någonstans i minnet... very enoying! Men tervliga var de allihop... jag fick även träffa rektorn igen som fanns på plats för att ge mig en mapp med papper som innehöll lite blanketter som ska fyllas i och lite informationspapper. När han lämnat pappren så pratade jag med personalen i cirka en timma och frågade lite om verksamheten och fick mitt schema som jag tycker ser jättebra ut, som det ser ut nu slutar jag halv 2 varje tisdag och två av sex fredagar. Som senast slutar jag 18.15 men de berättade att den tiden inte stämde då de aldrig hade barn så länge så egentligen slutar jag 17.30 de dagarna, som tidigast börjar jag 6.30! Skönt skönt skönt... tycker verkligen att det låter som ett toppenschema.
Utöver att schemat och personalen verkar toppen så är själva förskolan jättefin men det var väl vad jag hade förväntat mig med tanke på att den inte ens är ett år gammal...

Jag åkte därifrån strax innan kl 3 och hade då fått med mig en massa papper + kort på alla barnen så att jag kan plugga lite namn innan jag börjar :9

Trots den korta stunden jag var där så är jag jättetrött... det är många intryck och jag har gått och spännt mig inför det här under dagen. Tyvärr finns inte riktigt tid för vila än då jag har åtagit mig att renskriva anteckningarna från idag och skicka ut till gruppen. Men nu allra först ska jag nog gå och köpa mig lite godis... det är inte helg men jag är på bra humör nu när allt verkade så bra på förskolan så jag vill unna mig lite gott, och T kommer förmodligen inte förrän sent ikväll...

Hoppas ni andra haft en bra dag...!!

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: