Hakuna Matata

2009-04-15
15:19:00

Australia /L


Jag och J tog oss igenom filmen Australia trots allt. För er som inte vet är den väldigt lång, nästan tre timmar. I alla fall så handlade den inte riktigt om det jag trodde (det kom mer mot slutet), men lika bra för det var den. "En klassiker" som Sandra kallade den. Filmen handlar om Laura Ashley (Nicole Kidman) som åker till Australien för att försöka få hem sin man till England igen. Väl där får hon veta att han mördats. Hon är nu ägare till en stor gård där också halvaborginska pojken Nullah (Brendon Walters) och hans mamma hjälper till. Nullah lever i ständig skräck över att myndigheterna ska komma och hämta honom. Tillsammans med boskapsdrivaren Drover (Hugh Jackman) ska de fortsätta med Ashleys makes planer för gården/företaget. Något som inte är lätt då det finns konkurrenter som är villiga att ta till alla knep och ett världskrig som härjar.

Australia är riktigt bra och snyggt gjord. Jag förälskade mig i "Nullah" aka B. Walters (se bilden) - vilket vackert barn! Så otroligt söt. Absolut en film värd att ha i DVD-samlingen. Förresten, nu får nog Kidman slutar med sprutorna för det börjar bli lite väl mycket botox. Hon ser snart ut (eller snarare mer ut) som en docka.

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: