Hakuna Matata

2009-04-27
18:09:25

090427 /L
Idag var mor och jag duktiga. Innan klockan var 11 hade mamma slutat jobbet, hämtat mig, rastat hundarna, fixat förnyelse på mammas körkort, fixat nya böcker till mig och köpt glass. Lönen kom inte in på mors konto och vi var tvugna att ränna runt för att fixa detta också. Karlstad har tydligen inge postkontor längre, vart finns det om någon vet? Skitskumt. När klockan var 15 hade vi äntligen fått in lönen på konto efter att ha väntat hos Nordea en timme (varför måste varje pensionär kolla sitt konto samma dag som löning? HMMM.....) som belöning köpte vi pizza och satte oss på en filt i solen. Underbart! Jag har fått lite fler födelsedagspresenter idag ;) en rutig sjal (bilden) och en mysdress! Åsa fick även en pipis-and som hon lekt och somnat brevid.

På torsdag åker jag och J till Norway and my father, på fredag ska han möta förhoppningsvis nya chefen! Hoppas hoppas. Även svärmor verkar bli norsk inom kort. Hoppas det är grönare på andra sidan.



Min fina sjal


Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: