Hakuna Matata

2008-09-06
12:22:28

Solen lyser genom regnet /L
Det har tydligen blivit ett fel igår så bloggen inte syndes. Den var snygg och färdig när jag lade mig men nu så var allt borta. Ska göra om det när jag orkar! Tips och ideér är varmt välkomna som vanligt. Var gårddagens snygg eller vill du ha på ngt annat sätt Sandy? GÄRNA feedback.

I alla fall har jag goooooooooooooooooooooooooooooda nyheter!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Jag såg på mobilen att jag sms från en "S" som gav mig sitt nummer. Först trodde jag det var fel skickat men andra sms sa att de var ang katten! J ringde och hon berättade att hon sett Johnny nedanför balkongerna vid mamma jamandes 5 i morse. Jag slängde på mig kläder och vi bokstavligen sprang dit. J hämtade mat hos mamma medan jag gick dit han senast sågs. Regnet duggade och det var som taget ur en film ;P
I alla fall öppnade jag stängslet som fanns för att de håller på och gräver under huset. Jag ropade på Johnny och visslade... efter 15 sekunder hör jag ett svagt jamande. Till sist ser jag två gula ögon där inne i mörkret. Jag fortsatte att ropa på honom och den lättnanden är obeskrivlig! Till slut kom han fram och såg så mager ut. Åsa blev helt till sig av den vandrande matbiten men det brydde sig Johnny inte ett dugg om. Han kom till sin mammas famn och jag tog upp honom. Jag höll honom så hårt jag kunde och kände betonglukten slå emot mig. Mitt lilla dammtroll är tillbaka. I all iver sprang jag allt vad jag hade med hunden vid sidan av mig och katten i famnen. J kom emot mig med mat i handen. Regnet började ösa ner och tillsammans ringde vi på mammas dörr. Alla samlades runt Johnny som åt som om han aldrig sett mat. Han är tillbaka.

Glädje!
Kram
Linda



Johnny och Gullan innan han försvann.

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: