Hakuna Matata

2008-09-11
18:05:25

Fiskgryta till pasta /S
Det var ju ett tag sedan vi delade med oss av något recept så jag tänkte jag skulle ge er ett recept som jag fått genom min kära pappa. Jag tycker faktiskt att det är riktigt gott för att vara fisk.
Tobias tyckte såsen var supergod och att man kunde skippa fisken eller kanske istället göra med kyckling... Så ni får väl prova er fram... Här är i alla fall orginalreceptet!


Fiskgryta till pasta

1 röd paprika
1 burk creme bonjour med smak av vitlök eller örter
1 gul lök
3-4 msk kyckling- eller kalvfond
2 dl vatten
 1 bit torsk

Gör så här:

Fräs paprika och lök. Tillsätt 3-4 msk fond och 2 dl vatten.
Låt småkoka. Blanda i creme bonjour och låt koka.
Dela sedan fisken i tärningar och lägg i. Låt koka ca 5 min. Kan även ha i räkor!

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: