Hakuna Matata

2008-10-15
16:10:51

Vem gör vad? /S
Vem gör vad?

1. Vem tvättar? Det gör vi nästan alltid tillsammans, få Ts dagar ofta är längre än mina så kanske jag tar liiiite mer
2. Vem diskar? Både jag och T, vi har varannan dag :)
3. Vem dammsugar & skurar? Vi turas om, men mest jag skulle jag tippa på 
4. Vem dammtorkar? Båda två
5. Vem tar hand om uppsättning av hyllor osv? Den delen står nog T för helt och hållet i stort sett :op
6. Vem sköter om bilen osv? Ingen eftersom vi inte har någon , men när dagen kommer så tippar jag på att svaret blir T
7. Vem stryker kläderna? Ingen, här tar vi hellre en rynka än att plocka fram strykjärnet
8. Vem rengör avlopp osv? den vidriga sysslan turas vi om att ta men jag har lurat T till att ta någon mer gång :op
9. Vem storhandlar? Det gör vi tillsammans, men inköp där emellan är det jag som gör för det mesta
10. Vem kastar grovsopor, tidningar osv? Mesta dels T som brukar traska iväg  även om vi försöker dela på även det
11. Vem lagar mat? Båda två, vi lagar mat varannan dag precis som med disken

Denna lilla lista hittade jag på en annan blogg, det kändes som en skön lista då jag är så nöjd med min vardag tillsammans med T. Vi delar verkligen på i stort sett allt :)
Jag förstår att det kanske är lite annorlunda när man får familj men jag hoppas verkligen att jag och T kommer hålla fast vid detta och inte falla in i några könsroller...

Hur ser det ut hos er?

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: