Hakuna Matata

2008-10-11
11:43:30

Framtidsfunderingar /S
Av och till så dyker samma funderingar upp i skallen på mig.... Vad ska jag göra till våren/sommaren när jag är färdig på riktigt med plugget och avslutar studentlivet och istället blir arbetssökande?
Den stora funderingen handlar om var jag ska bo, ska jag bo kvar i Linköping eller ska jag flytta tillbaka till karlstad. Tobias har ju ytterligare ett år kvar här i stan innan han är färdig men eftersom jag gärna vill flytta tillbaka till karlstad så är det ju där jag vill söka jobben - och ett år går fort, vi har klarat att ha ett distansförhållande en gång och kan klara det en gång till, denna gång skulle vi ju dessutom kunna ses oftare än vad vi gjorde då.
Sedan är det ju den ekonomiska biten, om jag ska vo kvar här... hur sjutton ska jag ha råd med saker och ting, man vet ju inte om man får vikariera så pass mycket med tanke på att detta är en stad med lärarstudenter över allt och förskollärare i grannstaden. Om jag flyttar hem till karlstad kan jag alltid bo hos mamma och pappa en tid vilket skulle bli mycket billigare. Å andra sidan så kan jag söka jobb både i karlstad och linköping om jag bor kvar i linköping... om jag däremot flyttar hem till karlstad så måste T skaffa en billigare lägenhet och gör han det och jag sen hittar ett jobb här så måste vi skaffa en större lägenhet igen... eller måste och måste men att bo i en etta kan nog bli tufft när den ena måste upp tidigt varje morgon. Det var ju en sak när vi båda plugga och man började ganska sent.....
OM jag ska flytta till karlstad igen så måste jag ju förvarna T tre månader innan så att han kan leta efter en billig etta och i så fall säger vi ju upp lägenheten till sommaren och då måste vi säga upp lägenheten till typ 1 april....


Så.... om någon kan se ett alternativ som är bättre än det andra av allt det jag skrivit hittills så PLEASE, tala om det för mig, för de här tankarna snurrar runt i skallen på mig varv på varv, men jag verkar aldrig komma till någon slutsats....
:(

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: