Hakuna Matata

2008-10-01
20:09:50

bravo Dove! /S
Jag är en av de personer som faktiskt då och då kikar in till storbloggerskan Blondinbella. Idag när jag var inne såg jag att hon uppmärksammade företaget Dove och deras aktuella kampanj mot ätstörningar.
Jag såg faktiskt en stor affisch med Doves unga söta tjej när jag var och handlade i förra veckan och ville bara ställa mig och applådera - det är så skönt att se ett företag som tillverkar skönhetsprodukter som använder sig av "normala" modeller och att man faktiskt uppmärksammar ätstörningar genom sådana posters och en sådan fond som de startat.
Tycker det är så sorgligt att se unga tjejer må dåligt för sitt utseende, jag har hört 8-åringar som pratar om bantning under mina praktikveckor och det är så himla sorgligt. Därför vill jag följa Blondinbellas exempel och uppmärksamma Dove här i vår blogg! För att läsa mer om deras kampanj, gå in på deras hemsida här!

Tjock?

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: