Hakuna Matata

2008-10-13
15:42:57

Baby Mama /L


Igår såg jag komedin "Baby Mama". Filmen handlar om framgångsrika Kate (Tina Fey) som bestämmer sig för att bli mamma. Det visar sig dock att hon inte kan få barn och Kate beslutar sig då för att skaffa sig en surrogatmamma via en förmedling. In kliver Angie (Amy Poehler) och snart är lyckan gjord. Med bullen i ugnen flyttar Angie in hos Kate efter vissa omständigheter. Det visar sig snart att de två är mycket olika. Du kanske känner igen dessa två från Saturday night live där de ofta figurerar. Det säger lite om humorn i filmen också - fast jag tycker filmen var roligare. Baby Mama är både söt och galen. Tina Fey och Amy Poehler väger upp varandra rätt bra. Steve Martin är med som en biroll då han spelar Feys mycket speciella chef. Han är inte rolig - men å andra sidan tycker jag aldrig han är det. Det finns några riktigt bra nyckelscener i denna film, främst med Poehler. Jag skratta så det ekade i alla fall. Helt klart sevärd men har inte för höga förväntningar nu!

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: