Hakuna Matata

2008-11-16
12:35:37

Söndag /S

Jag var glad över att veckan gick så fort och att helgen redan var här, men helgen har gått lika fort som resten av veckan så nu sitter man här med lite söndagsångest. Jag vet att jag har det rätt bra nu egentligen då det som sagt är jag och M som själva lägger upp vårt schema men man vill ju allra helst ha helg eller hur :op

Igår skulle vi mysa med film och det blev faktiskt två filmer, en som jag valde och en som T valde.
Jag valde filmen Kärlek i kolerans tid:
Unge FlorenDVD Film: Kärlek i kolerans tidtino förälskar sig i den vackra men egensinniga Fermina, som han har känt sen barnsben. Men Ferminas far sätter stopp för deras kärlek och Fermina blir istället gift med läkaren Juvenal Urbino. Florentino kan inte glömma sin älskade Fermina och väntar hoppfullt på henne. 53 år, 7 månader och 11 dagar efter att han första gången erkänt sin kärlek för henne, får han en ny chans - när Urbino dör. "Kärlek i kolerans tid" är Mike Newells (Fyra bröllop och en begravning, Harry Potter) storslagna filmatisering av Nobel-pristagaren Gabriel Garcia Marquez bästsäljare om kärlig som aldrig vill dö.
Både jag och tyckte nog den var rätt dålig och händelselös. Jag var nog mest besviken då jag längtat efter att se en bra romantisk film men jag såg egentligen inget romantiskt i den - det som skulle vara romantiskt tyckte jag nästan blev fånigt, en man som blir förälskad i en kvinna han bara har sett, och att han är kär i henne hela livet.... tyvärr men den sortens kärlek blir för mig nästan skrämmande - han kändes mer som en stalker! Men det äEichmannr min åsikt...

T valde filmen Eichmann som handlar om nazisten Adolf Eichmann som skickade miljoner judar till döden. För det mesta brukar jag tycka att filmer om nazismen och andra världskriget är bra och intressanta men den här filmen var precis som den första vi såg lite för händelselös även om den hade vissa bitar som självklart är obehagliga att se. Tyvärr lyckades man inte göra den här filmen orginell, det känns som att man sett det förut så vi blev inte så imponerade vilket är synd..

Både igår och idag har jag ägnat några timmar åt att sätta in mina kort i album, men irriterande nog så har jag nu slut på albumpapper och kan därmed inte avsluta mitt lilla projekt. Det är jäkligt störande med tanke på att jag var på stan igår men då totalt glömde bort att köpa det jag behövde. Så nu sitter jag här med mitt lilla vardagsrumsbord fullt med kort som jag nu inte vet var jag ska göra av det då det är sorterat i högar. Men jag får väl hitta någon tom vrå för det tills jag kan göra klart det.
Mina planer för den här söndagen är rätt tomma, jag ska till affären och jag har tänkt att jag ska ge mig ut på en joggingrunda. I övrigt har jag som sagt inga direkta planer. Jag borde också sätta mig och plugga men just nu är studimotivationen i bott så det får vänta till i eftermiddag.

Jogging är som sagt i alla fall en plan för dagen, men jag ska erkänna att jag är ganska nervös då jag som sagt fick ont i knät senast, men jag tänkte i alla fall prova, det kan ju faktiskt ha varit en engångsgrej....

Ha en skön söndag!


Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: