Hakuna Matata

2008-11-30
20:15:47

Färdigt! /S
Middagen är tillagad och uppäten, lägenheten är dammsugad och julpyntad, den rena tvätten inlagd i skåpen och kylskåp och skafferi är påfyllt efter en tur till affären i kombination med en liiiiiten promenad så nu har vi i alla fall gjort något idag.
Jag tänkte jag skulle vara lika duktig som L och fota lite av det vi lyckats åstadkomma men jag var en kass fotograf men en ganska kass kamera, så ni får inte klaga på fotona utan bara le och vara glada :)

Här är vårt kök! Det blev byte av gardiner och duk samt lite små tomtar lite här och var. Klantig som jag var lyckades jag tappa en jättesöt liten ängel som jag fått av L så den gick i kras men jag lyckades i alla fall få upp den andra utan att göra samma misstag. Precis som jag misstänkte så blommade hyacinten lagom till denna helg :)


Här är vårt vardagsrum, det är inte direkt jättepyntat men det behövs inte så mycket, vår stora röda matta  kombination med tomtarna gör det ganska juligt :) Jag köpte faktiskt en liten julstjärna också som blev pricken över i för att det verkligen skulle bli någon julkänsla i vårt vardagsrum.

Min julstjärna bredvid min söta lilla skål som jag fått av mamma som nu fungerar som clementinskål, känner jag oss rätt så är den nog tom imorgon kväll :op den enda frukt som vi båda kan äta massor av!


Det här fick bli vårt lilla julpyssel i år! Mamma köpte apelsiner åt oss när de var här men varken jag eller T är väl särskilt förtjusta i det så vi tryckte i en massa nejlikor istället = Luktar jul!
Den fina skålen som de ligger i har vi fått av Ts duktiga kusin som läser till keramiker :)

Så där... som sagt inga superbilder men de är lite extra suddiga då de är tagna med någon inställning som ska fånga mysljuset vilket trots allt har en viss effekt när det gäller att skapa julstämning :)

Godisförbudsrapport
Jag kan glatt meddela att mitt godisförbud har börjat göra verkan och att jag denna veckan inte stoppat i mig en enda liten godisbit! Dels så syns det faktiskt lite på vågen (det beror dock också på lite annat) men det allra bästa är att jag faktiskt inte kände mig särskilt sugen när vi var i affären, jag brydde mig knappt när T stod vid godishyllan och var på väg att köpa choklad, min tanke var bara att vi hade clementiner hemma till mig :) Och samma sak kände jag sist jag var i affären. Jag ska dock inte säga att godissuget är helt borta för det är det inte men som sagt det är ändå en klar förbättring då det inte är lika tufft att stå emot längre :)

Nu ska jag gå och göra en kopp te och krypa ner i soffan. Ikväll blir det mer filmmys med Miami Vice, varken jag eller T har sett den förut så det blir bra. Hoppas er första advent 2008 varit bra.







Kommentar:
#1: Pumba

Myyyysigt!

2008-11-30 @ 23:44:00
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: