Hakuna Matata

2008-05-14
15:58:30

Hej /S
Redan onsdag... det är så underbart att dagarna rullar på och att man snart kan lägga den här terminen bakom sig!
Repetitionerna idag gav faktiskt resultat och de tre sista gångerna lyckades vi genomföra dem i stort sett felfritt, så nu känns det lite tryggare inför fredagen och måndagens uppvisningar. Jag är dock glad att vi enbart kommer att ha en liten publik, den andra gruppen skulle tydligen spela upp sin teater för 120 elever. Jag som hatar att agera är dock nöjd med vår lilla förskoleklass på 25 elever.

Väl hemma idag så möttes jag av ett stort brev från sommarjobbet med anställningspapper. I år var det tydligen ett obligatoriskt informationsmöte som man var tvungen att delta på. Då önskade jag att jag hade fått jobb någon annanstans... redan förra året var jag ju äldst, de flesta som jobbar där är 15-19år, det är bara ett år som jag jobbat med en som var äldre. Men man får ju ta det som finns, och tyvärr så har man ju inget direkt att välja på! Huvudsaken är ju att man får in lite pengar under sommaren.

Imorgon är det bara halvdag, och det samma gäller även fredagen så jag ska försöka att börja skriva på min portfolio...

T är på fadderutbildning idag och kommer inte sluta förrän vid 18-tidenm så han ville att jag skulle laga mat idag, men jag känner verkligen inte för det så jag tror jag kommer vara lite elak och låta honom fixa maten ändå. Nu ska jag nog traska bort till Konsum och köpa lite naturgodis... mitt chokladberoende har nu bytts ut mot ett beroende av cashewnötter doppade i yoghurt.

Jag är fortfarande nöjd med mina nya skor men det är lite skavsårsvarning på dem, men det verkar det vara med alla sommarskor jag provat. Hitintills så har jag inget skavsår, men som sagt så känner jag att det finns en risk för att man får ett ..

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: