Hakuna Matata

2008-05-20
22:15:55

Att leva i kaos /S
Ja idag har jag ju som ni vet inte fått så mycket gjort när det gäller min portfolio men man skulle kunna tro att jag är djupt insatt i det då vårt vardagsrum förvandlats.... eller nej,... JAG har förvandlat vårt vardagsrum till ett kaotiskt helvete. Det ligger böcker, pärmar, stenciler, skolväska, och en dator utspridda på vårt lilla vardagsrumsbord och i soffan. Tycker lite synd om stackars sambon som kommer få stå ut med detta den kommande veckan. Men så är det när man ska ha stenciler och böcker till hands för en hel termin, trots att det ser förjävligt ut och ligger i en till synes, enda röra, så har jag ändå ganska bra koll på mitt kaos.

Stackars älsklingen... ibland är jag nog inte så lätt att leva med, speciellt inte den senaste tiden då all städmoral flugit iväg...och nu ovanpå det, mitt pluggkaos!

Hörde ni förresten om den där värnpliktiga killen som skjöts till döds idag av misstag. Usch, tycker det är så jäkla hemskt när folk dör i TRÄNING för krig. Man tror liksom att de ska vara i säkerhet då det inte ens är på riktigt men ibland går det helt åt helvete. Jag tror det var 15 värnpliktiga som dött sedan -95.

Nu sitter jag och tittar på nyheterna där de berättar om en tant som var förvirrad och placerades på ett servicehem, men hennes man fick inte följa med för att han var för pigg! Tänk att ha levt tillsammans under större delen av sin livstid och sedan inte få tillbringa sina sista år tillsammans för att man är för pigg...

Nu ska jag snart nanna så jag är pigg inför morgondagen. Det har i alla fall varit en toppendag med tanke på att jag nu får vara ledig samtidigt som min älskling, jämfört med tidigare då vi inte skulle varit lediga en enda vecka tillsammans!

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: