Hakuna Matata

2008-03-04
16:02:23

Värdelöst! /S
Det blev ingen lång stund jag satt ute då det inte finns några bra bänkplatser i detta bostadsområde - åtminstone inte som jag känner till! Det enda stället som jag känner till som jag skulle få sitta med solen i ansiktet och i fred undan från mina medmänniskors blickar, var det ställe jag gick till. Men väl där med min parkas på mig och med vantar på fingrarna läsandes i min bok så frös jag då det blåste en hel del just där, så jag stod ut i knappt 10 minuter innan jag reste mig och gick hem igen....

Nu sitter jag här och försöker komma på bra idéer till min fiktiva elev som jag ska arbeta med fram till veckan efter påsk. Jag har lite svårt att komma på vad jag vill skriva om, vill ju att det ska vara lätt att hitta material och att problemet ska vara vanligt i verkligheten...
Jag funderar på om eleven kanske ska gå i tredje klass, ha vissa skriv- och lässvårigheter, vara omotiverad och ha ett utländsk ursprung. Det känns som något man möter i stort sett varje klass - frågan är om jag kan lyckas med att skriva ihop en rapport om det utifrån de mål som jag ska uppnå med den här kursen. Jag har längtat efter att få en individuell uppgift men nu när jag fått den känns det mest jobbigt då jag har väldigt svårt med uppgifter med utan några direkta ramar.
Men det löser sig väl bara man kommer igång ordentligt hoppas jag...!

Kommentar:
#1: Linn

Hej

Jag har startat en namninsamling för att försöka hjälpa en ung familj (min bästa väns syster och hennes man) som inte får spendera sista tiden i livet tillsammans på grund av kommunen. (Mannen i familjen är svårt cancersjuk) Snälla skriv på, ditt bidrag betyder mycket! Tack på förhand, MVH Linn

2008-03-04 @ 16:08:12
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: