Hakuna Matata

2008-03-29
23:46:42

27 dresses /S
Nu har jag precis sett klart filmen 27 dresses.

Jane (Katherine Heigl) är den ständiga brudtärnan vars egen lycka inte tycks finnas i sikte. Ännu mindre roligt blir det när yngre systern Tess (Malin Åkerman) står brud med Janes chef, som Jane dessutom är hemligt förälskad i, samtidigt som hon får den cyniske äktenskapskolumnisten Kevin Doyle (James Marsden) på halsen. Jane som inte kan säga nej, dras plötsligt in i att planera det bröllop som hon så länge själv har önskat...

Den var tyvärr inte alls vad jag hade hoppats på, för att vara en romantisk komedi så var den inte särskilt rolig även om det fanns några roliga delar i filmen så tyckte jag nästan att storyn var mer sorglig än rolig. Romantiska komedier brukar ju vara ganska förutsägbara, vilket den också är, men det finns liksom inget som skiljer den från andra filmer, man har i stort sett redan sett allt förr...
Men jag tycker ändå att skådespelarna var bra! Usch nu blev det väldigt negativt men det beror kanske mest på mina höga förväntningar? Kanske kommer ni bli positivt överraskade efter att ha läst min lilla recension och i så fall är det ju jättebra, om ni inte skulle gilla filmen så kan jag väl bara säga...

I told you..!

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: