Hakuna Matata

2008-06-10
18:31:26

Jobb... /S
Hej på er!
Lite bloggtorka men det blir ju så när man har superfint väder eller när man som för min del bor hos föräldrarna under sommaren. Att plocka fram datorn känns så mycket mer ansträngande då :op

Idag har jag jobbat, varit lite alltiallo åt ett företag på wåxnäs som pappa har lite kontakter med genom sitt arbete. Arbetsuppgifterna idag bestod i att putsa deras fönster ( vilket var både stora och många till antalet), rensa deras rabatter, sätta in fakturor i bokstavsordning. Imorgon ska jag tillbaka för att städa på deras lager.

Jag gick ifrån jobbet kl 14.50 och kastade mig på cykeln hem för att hoppa in i duschen och sedan cykla vidare in till stan där det hölls ett obligatoriskt infomötet om sommarjobbet. Kändes lite tungt men jag träffade en tjej jag jobbat med två somrar så det kändes bra att veta att man inte var den enda "gamlingen", hon tröstade sig dock med att jag var ännu äldre än henne vilket fick mig att känna mig mycket äldre än vad mina 22 år gör mig.
Infomötet innehöll inget av intresse förutom att jag fick veta att jag får lönen i juli istället för i augusti som jag först trodde. När jag ändå var på stan blev det en runda i mitticity där jag inhandlade ett linne, har lite få av den varan så det var något jag kunde köpa med gott samvete :op

Imorgon blir det som sagt jobb och därefter hade jag tänkt träffa L som beklagat sig över att jag inte hört av mig, men till mitt försvar så är det ju faktiskt jag som hör av mig 8 av 10 gånger och med tanke på att mina dagar varit fullspikade så har jag inte särskilt dåligt samvete, vore en annan sak om jag suttit hemma själv utan att höra av mig...

På torsdag ska jag upp till Sunne för att fira kusinen som tar studenten. Känns jättekonstigt att han ska ta studenten, dels för att han i mitt huvud är mycket yngre än vad han i verkligheten är, och dels för att det känns konstigt att det är 3 år sedan som jag själv gjorde samma sak - det känns som att det är längre sedan samtidigt som det känns som att det var alldeles nyligen!

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: