Hakuna Matata

2008-06-15
20:42:56

Söndag /S
 Då har helgen och ledigheten nått sitt slut! Imorgon börjar allvaret med 7- 16 jobb varje vardag de kommande fyra veckorna. Det är lite blandade känslor jag har inför de veckorna... å ena sidan så känns det självklart lite jobbigt att behöva gå upp så tidigt varje dag och rensa rabatter hela dagarna, men å andra sidan så kommer jag ju att få min lön i slutet på juli, och med tanke på att det faktiskt varit ganska svalt ute de senaste dagarna så är det rätt perfekt jobb väder. Framför allt så är det skönt att veta att jag efter dessa fyra veckor kommer få vara ledig i flera veckor till innan det är dags att åka tillbaka till Linköping till skillnad från de tre föregående åren då jag terminen börjat i stort sett direkt efter arbetsveckorna.

Idag har jag varit ute på min första joggingrunda på evigheter. Ville ju självklart inviga mina nya träningsbyxor vilket jag gjorde genom att med andnöd ta mig runt elljusspåret tillsammans med Linda och hennes energiknippe till vovve. Det blev en runda med mestadels jogging och en runda med mestadels gång. Tyckte det kändes lite tung men det gick ändå bättre än vad jag trodde det skulle göra så därför bokade jag L för en ny runda imorgon eftermiddag/kväll. Blir nog lite segt när man jobbat hela dagen men nu har jag bestämt mig för att göra ett seriöst försök att komma igång. Hoppas på att L hänger på mig - alltid lättare om man är två!

Under eftermiddagen blev det en tur ut till IKEA med älsklingen för att titta på småsaker som vi vill ha och behöver ha i vårt rum ute i sommarstugan. Vi fick inte allt det vi tänkt oss men lite i alla fall... Därifrån åkte vi raka vägen hem för att delta i Leyahs 1-års kalas. Det blev både smörgåstårta och vanlig tårta, lite paket och prat med familj och annan släkt.
Nu under kvällen har det inte varit så mycket. Eftersom man ska upp tidigt imorgon ska jag nog snart gå och lägga mig och läsa så att man kanske orkar somna någorlunda i tid idag :op

Hoppas ni har haft en skön helg!

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: