Hakuna Matata

2008-06-05
01:11:18

Flood /L


Jag brukar älska naturkatastrof-filmer. Jag gillar spänningen i dem, och den där rädslan av att det faktiskt kan hända. Senaste jag såg är den brittiska Flood som helt enkelt handlar om en stor flodvåg som närmar sig London. Regeringen vet inte vad de ska göra och det hela kan lösas med hjälp av (om jag minns yrket rätt) marinbiologerna (?) Leonard och hans son. Dessa två har dessutom relationsproblem, som de så ofta har i dessa filmer. Kommer London klara sig eller inte?

Den är helt okej, påminner mycket om amerikanska-hollywood-stilen. Hade det inte varit för språket hade jag trott att det var ännu en Hollywood film. Två kända ansikten för min del, kanske fler för er. Jag brukar å andra sidan inte så mycket brittisk film (det brukar inte produceras någon i min smak). Flood är okej att se men påminner alldeles för mycket om tidigare verk.

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: