Hakuna Matata

2008-07-30
19:26:23

Självmordsförsök för fulla rullar /L
I´m back. Känns som varenda inlägg handlar om att åka eller återvända. Men snart är det slut på sånna.
Idag tog bussen mig hem från kära Göteborrrg. Det har varit härliga dagar, dock alldeles för varma för Liseberg. I måndags tog vi färjan från Sandefjord till Strömstad. På färjan var det frukost-buffé och häftigast var mini Nugatti. Som jag självklart snodde med mig. Därefter var det raka vägen till Liseberg, att köra bil med en ivrig 9-åring säger väl en hel del. Vi har åkt karuseller i två dagar, jag har blivit mycket mer rädd. Det känns så riskabelt att åka allt. Min syster däremot har inga sånna känslor alls och åkte till och med själv. Jag måste alltid ha någon med mig när jag begår självmordsförsök, så ego är jag. Jag klarade efter mååånga om och men att åka Uppswinget, Lisebergs hemska gunga. Jag blundade hela tiden och efteråt skakade jag så kraftigt att jag hade svårt att dricka. Men nu kan jag ärligt säga att jag provat allt på Liseberg, eller ja, där maxgränsen inte är 140 cm vill säga. Värst var i alla fall Hotell Gasten, spökhuset. Jag har aldrig skrikit så mycket som under den minuten jag gick där inne. För er som inte vet så måste man gå i ett led, vi var fem personer. Pappa först, syrran, jag och två killar, i ren panik råkade jag stampa min häl på killen bakom mig så jag hörde att han höll på att plågas av sina smärtor. Men jag sket fullständigt i honom eftersom jag ville bara ut därifrån så fort som möjligt. Svetten rann av mig och jag blev mycket hes. Jag tänker aldrig mer gå dit in.

Jag överlevde!
Love!





Denna hemska sak vågade jag faktiskt åka. Min kära syster höll upp armarna hela tiden, förstår inte hur hon klarar det. (Lånade bilder)



Mini Nugatti, personligen klarar jag inte av sånt på mackan men söt var den.



Ett besök hos Feskekörka måste man ju även göra. Mamma skulle aldrig klara det! Men jag älskar doften av fisk. Hehe.

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: