Hakuna Matata

2008-01-20
20:58:28

Trade /L


Trade är en extremt obehaglig film. Trade börjar med att 13-åriga Adriana kidnappas i Mexiko för att auktioneras ut som den oskuld hon är. Brorsan Jorge ger sig ut för att hitta och rädda sin syster. Vi får även möta polskan Weronika som i hopp om att tjäna pengar i USA även hon råkat hamna i samma fångenskap som Adriana. Jorge möter av en slump polisen Ray (Kevin Kline) och tillsammans beslutar de sig för att rädda systern. Trade väcker en mängd känslor och jag mådde väldigt dåligt till en början, speciellt scenen när Weronika blir våldtagen. Tyvärr tappar filmen något efter vägen, den håller inte samma nivå och blir en typisk Hollywoodfilm. Trade är ändå en riktigt bra film som jag faktiskt tycker alla borde se. 1 miljon människor hamnar i denna internationella sexhandel vilket skrämmer mig. Scenen när Ray ber polisen om hjälp är mest skrämmande, det finns så många lagar och skit som man ska ta hänsyn till men att en 13-årig flicka ska säljas till en pedofil om några timmar verkar inte polisen bry sig om. Jag skulle önska att länder kunde gå ihop och hjälpas åt för att få bort detta elände, hur svårt ska det vara och varför?


Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: