Hakuna Matata

2008-01-23
14:50:51

teamwork! /S
Nu är jag hemkommen från min första dag med min nya arbetsgrupp. Alltig lika nervöst att börja i ny klass men ännu mer nervöst är det att träffa sin nya arbetsgrupp som man ska arbeta med de kommande 5 månaderna. Denna gången är det en stor grupp på 8 personer i blandade åldrar. Det känns faktiskt som att det kan bli en ganska bra grupp - finns dock en person som tar ungefär 50% av talutrymmet i gruppen och som dessutom är vääääldigt högljudd - och tyvärr har jag ganska svårt för sådana personer. Känns som att det kanske kan krocka med oss andra i gruppen ett par gånger men det återstår att väl att se...
Gruppens första uppgift är det egentligen ingen som har riktigt koll på - vi ska formulera ett gruppkontrakt och  under två veckors tid, och vi ska under processen bli bekanta med PBL -ProblemBaseratLärande - i nästa fredag ska arbetet redovisas. Que??! Vad är det vi ska redovisa??? Och två VECKOR att formulera ett gruppkontrakt??!
Jaja... det är i alla fall en övande och inte en prövande övning tydligen men det är ändå väldigt frustrerande att inte veta vad det är man ska göra!

Man blir väldigt trött av att vara i skolan så länge - jag är ju inte alls van det men det lär jag få börja vänja mig vid nu! Det verkar inte som att vi kommer ha så jättemånga lektioner men en hel del grupparbete!! Jag tror att det kommer vara väldigt jobigt i längden... jag gillar verkligen grupparbeten men bara till en viss mängd, jag är en sådan som behöver få jobba lite för mig själv ibland också.... så det ska verkligen bli spännande. Sedan tar man ju ofta på sig vissa roller i en grupp, i min förra grupp var jag väldigt passiv då jag kände att jag dumförklades ofta eller kördes över, men jag ska försöka bli mer aktiv i denna gruppen, jag tror också att den här gruppen kommer vara mer stöttande så det känns trots allt ganska bra....

Nu ska jag sluta skriva om min grupp...! Sorry... för mitt tjat...

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: