Hakuna Matata

2008-01-21
18:17:07

Rocket Science /L


Det verkar som amerikanarna fått en kärlek till nördiga huvudroller. Efter mängder av äckelkomedier som American Pie och Scarymovie började töntarnas tema Napoleon Dynamite och Hot Rod produceras. Nu kommer även Rocket Science där vi möter den stammande tönten Hal Hefner. Han rekryteras av den vackra och intelligenta Ginny till debattgruppen (eller vad det nu heter). Eftersom han blir förälskad i henne beslutar han sig för att försöka komma över sitt handikapp. Ginny har däremot andra planer som resulterar i att Hal måste ta hjälp av debattlegenden Ben (som du även ser i Heroes). Handlingen låter möjligen inte så jätterolig men den här filmen har faktiskt en viss charm över sig. Absolut inte i samma klass som Napoleon Dynamite men jag fann mig själv fnissa till ibland. Jag ville hjälpa Hal och jag satt och försökte få fram orden åt honom när han själv kämpade. Rocket Science är inte gapflabb-filmen men den fungerar, charmar och jag tycker den är helt okej.


Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: