Hakuna Matata

2008-01-19
20:53:53

No country for old men /L


Helgens film-måste är No country for old men. Här möter vi jägaren Llewelyn Moss (Josh Brolin) som en dag hittar flera lik mitt i öknen. Det ser ut som en knarkuppgörelse som gått fel och när Moss hittar pengarna gör han misstaget att ta dem istället för att anmäla det till polisen. Vad han inte vet är att han får lönnmördaren Chigurh efter sig. Tommy Lee Jones spelar sheriffen Bell som försöker få ordning på allt detta.
Redan från första scenen var jag på helspänn och när J var för trött för att se färdigt tvingades jag avsluta filmen själv. Jag kunde helt enkelt inte sova utan att veta hur det hela skulle sluta. Chigurh är riktigt obehaglig och oberäknelig, han är kall och hänsynslös men samtidigt avtar skräckbiten av honom ju längre in i filmen man kommer. Samtidigt som filmen upprätthåller den här spänningen tycker jag att den är otroligt lättsam. Det är inte en massa onödiga effekter, inga kliché fraser eller annan sån Hollywoodskit. Verkligen en jättebra och spännande film.

 

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: