Hakuna Matata

2008-01-20
20:43:25

Lions for lambs /L


Igår såg vi filmen Lions for lambs (Lejon och lamm) med kända skådisar och en massa dialoger. Till en början trodde jag att det var ännu en patriotisk glorifierande amerikansk film men den här handlar mer om huruvida USA gjort rätt i att gå in i Afghanistan. Den handlar enbart om politik, något som inte ligger i mitt intresse, jag blir mest förbannad över sånt men det är starka skådisar som gör filmen bra. Den är okej men ingenting jag skulle orka se igen. Har man intresse över de konflikter som är mellan USA och mellanöstern så är filmen väldigt bra, tyvärr kan jag inte ge den här en rättvis bedömning. Jag är inte insatt och jag har väldigt svårt för Tompa... men det är jag det. I handlingen följer vi tre olika historier som går samman. Meryl Streep spelar journalisten som längre in i filmen börjar fundera över sin egen påverkan i kriget och Tompa är senatorn som väcker dessa frågor. Deras samtal är de som gav mig mest. Jag kan se att den här filmen skulle vara väldigt intressant att diskutera i samhällskunskapen för gymnasiet. Ingenting jag skulle lägga pengarna på men ändå värd att se.



Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: